Baka är verkligen inte för mig

Sitter hemma hos mamma med min kära vän Sara vi ska äta middag hos min mami , som sakt idag är det nyår känner stress i kroppen, det blir fix för mig och Sara här hemma hos mamma . Sara sovv hos mig inatt och vi skulle baka en rull tårta och jag va verkligen jätte sugen på det , först började att vi inte hade ägg hemma hos pappa så vi fick gå hem till sara hämta ägg sen hade vi ingen socker så det blev att gå hem till sara igen och hämta socker , vi kollade i boken vad man skulle ha och det stod att man skulle ha 11 1/2 dl socker men vi tyckte det var för mycket socker så vi tog 6 dl istället vi gjorde en ''diet rulltårta ''och började baka , vi stoppade in den i ugnen , den skulle vara inne i 5 min . Efter 5 min går vi och kollar och det är ingen skilnad den är lika vit som när vi stoppade in den , så vi sa 5 min till efter 5 min till så var det fortfarande ingen skildan, efter 40 min kollade vi på rull tårtan och igen skilnad. Sara och jag tänkte att den skulle kanske vara så kletig och vit så vi började äta den så med lite sylt. Efter ett tag tänkte vi att det här var väldigt konstigt så vi kollade i boken och då såg vi att det stod att vi skulle ha 1 1/2 dl socker inte 11 1/2 ,  det blev mycket skratt och väldigt sockrigt.  Aja ska gå och duscha nu . Gott nytt år folk


vår fina sockriga rulltårta



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0